Tak for denne gang!

Så skete det. Restauranterne får lov at åbne op igen, dog under lidt skærpede vilkår. Herfra er vi glade for at se, at den nærmest totale nedlukning nu lakker mod enden, og lyset for enden af pandemitunnelen nu syner kraftigere end nogensinde før.

Det anser vi også som vores vink med en vognstang til at takke af for nu. #SPISUDEHJEMME blev udelukkende sat i søen, for at hjælpe restaurationsbranchen med at få mere synlighed omkring den hurtigtoprettede takeaway, og hvilken synlighed det dog har haft.

Kan du lide statistik? Det kan vi!

  • Siden vi satte projektet i søen, har der været mere end 350.000 sidevisninger på SPISUDEHJEMME, og den enkeltestående top var tirsdag den 31. marts, hvor vi viste de danske restauranter frem 19.161 gange.
  • Hertil kommer en solid eksponering på diverse sociale medier gennem annoncering – en annoncering der kun har kunnet ladet sig gøre takket være vores to partnere Royal Beer og OrderYoyo. Vores annonceringskampagne for at skabe opmærksomhed om siden nåede ud til lige knap en million mennesker på henholdsvis Facebook og Instagram, ligesom vi har motaget lige knap 45000 likes, kommentarer og delinger på vores annoncer. Tak!
  • 3609 gange er der oprettet opslag på Instagram med hashtagget #spisudehjemme – og et uanet antal gange er det blevet brugt i stories
  • Historien om #SPISUDEHJEMME er blevet samlet op af et væld af nationale medier, heriblandt DR, Berlingske, TV2Fyn, Fyens Stiftstidende, Politiken, Jyllands-Posten og Børsen (og en hel del andre digitale såvel som fysiske medier) – Også tak til jer – I har hjulpet os med at hjælpe restauranterne
  • På redaktionen er væskebalancen blevet holdt godt ved lige – også med vin – præcis hvor mange glas vides ikke, men ud fra antallet af gange den aflukkede kommunikationskanal (okay, det er Messenger) har budt på ordet “SKÅL”, har vi ikke lidt nød på den konto

Hvorfor gjorde vi det?

Under hele forløbet er det et af de spørgsmål vi er stødt på allermest. Svaret er ganske enkelt; fordi vi elsker restaurationsbranchen, og fordi vi kunne. Sammen var vi en gruppe mennesker, der kunne få noget godt til at ske – og noget godt skete der. #SPISUDEHJEMME har formidlet et væld af viden omkring takeaway fra restauranter, som ellers ville have haft svært ved at få budskabet ud. Projektet har også hjulpet dig, som bruger, til at finde den type mad, du havde lyst til, fra den restaurant du helst ville have det fra, og fra den lokation der passede dig bedst.

Vi tør godt sige, at vi er stolte over det, vi har skabt, og den hjælp vi har været med til at kunne yde.

Vi var ikke alene

Bag #SPISUDEHJEMME var medierne Gastromand og Madsvin som frontfigurer, men en lang række af mennesker har også hjulpet til med projektets succes.

Her vil vi gerne sende en særlig tak til følgende – i en ikke-prioriteret rækkefølge.

  • Johan Johansen – For sin vanvittige indsats på både Instagram og Facebook
  • KOALITION – for hjælp med pressearbejde
  • Jannie Iwankow Søegaard – for hjælp med pressemeddelelser
  • Martin Villumsen – for hjælp med opdatering af restaurantlisten, da det pressede sig allermest på
  • TurboTobias (ja, det kalder han sig sgu) – for hjælp med teknisk sparring og konkret arbejde på hjemmesiden
  • Royal Beer – for at træde til med flot kampagnemateriale og en stor pose penge, som gjorde at vi kunne få budskabet meget længere ud
  • OrderYoYo – for at hjælpe restauranter med en bedre takeaway-platform og for en pose penge, som fik vores budskab længere ud
  • Dig som har formidlet budskabet
  • Dig som har brugt siden
  • Dig som driver restaurant – uden dig kunne vi slet ikke have lavet #SPISUDEHJEMME

Hvad så nu?

Ikke så meget. Projektet var ment som en nødhjælp. For nu går vi i dvale – en tilstand vi håber at blive i meget længe, men skulle det ske, at behovet for #SPISUDEHJEMME opstår igen, står vi klar.